събота, 1 септември 2012 г.

Така звучният рейс: Шибеник - Сплит и обратно

Ден I - Напускаме София

Екипажът тръгна с малко закъснение от София (но нямаше как - трябваше кафето да се свари). Както обикновено трябваше да почакаме на Българо-Сръбската граница, но щом я прекосихме тръгнахме към Загреб с мръсна газ, нали трябваше да направя бойно кръщение на моето току що закупено Renault Clio...

В Загреб пристигнахме към 17 ч местно време и веднага побързахме да се настаним в апартамента, който се оказа супер як. Вечерта както обикновено излязохме да разгледаме нощен Загреб. Разбира се по-голямата част от екипажа (Митко, Мартин, Йосиф и Мария) отново взехме трамвая на прибиране към апартамента, който се оказа отново (казвам отново, защото с трамваите в Загреб хич не ни върви) за гараж и трябваше да се прибираме пеша.

Ден II - Enjoy Zagreb

След изморителното прибиране предната вечер, решихме следващия ден в Загреб да си направим волна програма: разходки, пиене на бира и лежане в парка, каране на wake board на Загребачкото йезеро, каране на колело... Все забавни неща.

Вечерта екипажът се събра на обща вечеря и обсъди отново предстоящото плаване.

Ден III - Към Шибеник

На сутринта екипажът рано сутринта се отправи към така отдавна чакания Шибеник. настанихме се следобеда в квартирите, а вечерта след като похапнахме пица се отправихме към барчето Castello и се забавлявахме с музика на живо с група Cotton Club. Биричка, танци - манци до зори:)

Ден IV - Check-in

След като направихме задължителната сутрешна разходка в Шибеник се отправихме към местния Konzum за да напазаруваме останалата част от храната за лодката. Пристигнахме на марина Sibenik и след като нашият опитен капитан Митко бе приел лодката, започнахме да товарим в Agram (името на яхтата).
Както обикновено вечерта беше съпроводена от лека салатка, биричка, уиски и заспиване. Не знам дали забелязвате градацията?!

Ден V - Отплаването

След дежурното кафе, баня и закуска, потеглихме на първата разходка с лодка.

Ден VI - Плаваме...

Рано - рано сутринта отплаваме за Трогир. Имахме добър насрещен вятър и лек вълни. На някои членове от екипажа им прилоша леко (не знам от вълните или от пиенето беше), други заспаха, а Капитана Шакев бдеше постоянно нас екипажа. Разбира се той се погрижи и да не скучаем, придвижването ставаше с адски много повороти...
След няколко часово плаване се закотвихме в залива Rogoznica. Сготвихме и зачакахме първата буря в открито море - много дъжд и светкавици. 30 мин след като си легнахме се събудихме от удара на лодката ни в тази на едни доста опитни лели германки. Оказа се, че заради лошото време котвата се е откачила, но благодарение на адекватната реакция на екипажа под ръководството на Капитана се закотвихме здраво и заспахме отново.

Ден VII - Trogir

Тук няма какво много да споделя. Снимките сами ще покажат...Марината е в центъра на града

Ден VIII  - Към Сплит

За срамотите, не можахме да се организираме добре и успяхме да тръгнем от Трогир чак в 10 ч сутринта. След редуване на двигател и платна успяхме да стигнем до лагуната на Велик Дръвеник. Там отново посрещнахме буря, но вече бяхме подготвени, а и един услужлив чичко австриец върза допълнително въже към основата на мъртвата котва:)  След като премина бурята поплувахме и се отправихме към Сплит.
Марината сеоказа доста голяма и успяхме да акостираме в 18 ч. Равносметката е: 27 км на двигател и само 8 на платна.

Вечерта посветихме на разходка в центъра на Сплит. Останалото се вижда... Оказа се, че приликата със Староград не била случайна :)

Ден IX - Обратно към Шибеник

Пътуването от Сплит към Шибеник се оказа доста трудно. На няколко пъти се опитахме да вдигнем платната, но вятърът не беше с нас. Дъжд и мъгла също не липсваха. В крайна сметка цялото разстояние изминахме на двигател.

Ден X - Дневна разходка

На другия ден вдигнахме платната и се отправихме към Проклянско езеро. След множеството повороти и добър вятър пристигнахме до йезерото и се закотвихме 3 часа. Плаж, обяд и среща с лебеди. Приключението с лебедите беше доста вълнуващо и забавно. Някой хранил ли е лебед от ръката си?!

Прибрахме се в марината към 17:30ч и започнахме с подготовката за вечерята, а и предстоящия check out...

Ден XI - Равносметка за 6 дни плаване.